mandag 11. august 2008

Bærslutt og award :)

Det er kaldt ute, det blir mørkere på kvelden og solkremen er havnet langt bak i skapet. Aner jeg en slutt på sommeren? Det er jo bare tidlig august enda, jeg vil ha meeeeere sol!!!
Har iallefall plukket meg litt rips som jeg skal kose meg med til kvelds. Er iallefall noe som minner om sommer....Litt vanlijesaus over, og de blir sååå mye bedre.
MEN....det blir nok de siste ripsbæra jeg spiser denne sommeren - iallefall fra vår egen hage.


Slik så ripsbuskene ut på sitt beste (eller nå er det vel bare buskEN), vi har nemlig røsket opp 4 busker som vi har gitt bort. Vi klarer jo ikke spise bær av 5 busker på en sommer. Jeg er ikke den store safteren eller sylteren, så da blir det bare litt småplukking i ny og ne. Og fuglene har også hjulpet til litt. Nå er det altså så godt som tomt, og enda et tegn på at det er sommer har forsvunnet :(

Men, da er det jo godt å trøste seg med at vi fremdeles har en uke til gode, som skal tilbringes i Provence :) Er ikke før til neste mnd. så er litt tid å glede seg på også.






Åsså har jeg fått en ny award. Min andre, men like gøy som den første. Tuuuusen mange takk Fjordheim. Denne skal da gis videre til 5 andre som jeg mener fortjener den. Jeg har valgt meg ut følgende blogger:

Hipp hipp hurra. Dere fortjener denne :)

Ha en flott kveld alle sammen!

15 kommentarer:

  1. Men hej och tack så mycket för det! Så roligt att läsa :)

    Kram och på återseende!

    SvarSlett
  2. Hej!
    Tack snälla gulliga du...har nu fått några stycken, men blir lika glad varje gång någon visar sin uppskattning när det gäller bloggen!
    JÄTTETACK!!
    Ha det gott// Kram Camilla

    Bilderna på bären är så mumsiga!

    SvarSlett
  3. Tack så jättemycket!! Va glad jag blir, man blir så superlycklig!!
    Så go du är
    kramar i massor
    Malin

    SvarSlett
  4. Oioioi, så glad jeg blir! :) Tusen tusen takk skal du ha, virkelig et lyspunkt på en ellers stressende mandag.

    Og FY så lyst som jeg fikk på deilige røde rips nå!!! :) :)

    SvarSlett
  5. Min favoritt blant 'ripsproduktene' er ripsbærgelé. Husker mamma lagde det da vi var små, det var supergodt, og klassevenninnene mine pleide å ville bytte til seg skivene mine på skolen:-) Saft er en annen favoritt, men det er jo litt styr å lage selv... Og de GG-koppene har jeg faktisk ikke sett før!!!! men de ble straks en av mine favoritter! Ha en super uke! Klem B:-)

    SvarSlett
  6. Mmmm d så godt ut...ingenting er som bær med vaniljesaus:)
    Ha en fortsatt fin uke - d er meldt litt bedre ver:)
    Klemmer

    SvarSlett
  7. Så läckert det ser ut med rödvinbären! Fina bilder oxå! Kram :)

    SvarSlett
  8. Hei!

    Titter innom deg via Torunn sin blogg. Det var så masse fine bilder og god lesing hos deg så jeg titter gjerne innom igjen! Smil!

    Deilige rips..i flotte GG kopper(ser i alle fall ut som kopper fra Green Gate!)

    Ha en fin fin onsdag!

    Smil fra KKann

    SvarSlett
  9. Hei og takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Så lekker blogg du har, her var det mye fint. Ja vi er jo forskjellige, du skulle ønske du var mer fingernem og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde nese for interiør. Syntes det er sååå mye fint, men mangler evnen til å få til noe slikt hos meg hehe. Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  10. Nå har jeg sett så mange vakre bær busker rundt omkring i blogglandia...lurer på om jeg skal ta bilde og vise dere min...en kvist med tre knøtt små røde usle på...

    SvarSlett
  11. Jeg er glad jeg fant bloggen din!!!!;)
    Takk for hilsen!!

    Ha en superduper kveld!

    SvarSlett
  12. Hei og tusen takk for innspill til soverommet... Jeg har tenkt på det med lenestol, hadde vært utrolig digg på soverommet.

    De ripsbærene så bare sååå gode ut! Nam! I dag fikk jeg endelig tak i jordbær, så nå er frysern full av deilig hjemmelaget syltetøy.

    Ha en super kveld! :-)

    SvarSlett
  13. å SALLAN d så godt ut!! skulle nesten vert på rips-slang siden mine foreldre har fjernet ripsbusken jeg plukket fra for mangen år siden...;) så fine skåler- er det koppen til green gate? fine farver

    SvarSlett
  14. smak er butikken;) da lurer jeg på om jeg har bestemt mg for hvilke farve jeg vil ha på mine;) ha en fin kveld

    SvarSlett