fredag 6. februar 2009

Helg og Oppdrag Pippi!

Da var det fredag igjen allerede. Herlig!!! :) Har vert HER og fått tak i to nye, eller gamle Norgesglass til :) Det er så mye rart man kan bruke de til, og i den siste Tilda-boken fant jeg dette tipset om nålepute. Syns den var så søt at jeg måtte prøve meg på den. I selvet glasset skal jeg ha knapper. Har ikke så mange enda, men det ligger litt strødd rundt sånne ekstra-knapper til klær som man får med just in case :)
Det andre glasset brukte jeg til enda en oppbevaring av gamle klesklyper. Hadde noen til overs som bare ble liggende, og da er det bedre å bruke de som pynt. Kan jo ikke gjemme de bort så fine som de er. De skal få plass på vaskerommet :)

Til uka er det karneval i barnehagen til veslemor. Hun vil selvfølgelig være den store heltinnen: PIPPI! Det betyr at jeg må dukke ned i stoffposer og skap for å finne noe å sy Pipi-klær av. Om noen har tips til mønster eller lignende blir jeg veldig glad :)

Ha en feiende fin helg folks!

11 kommentarer:

  1. Ja norgesglass er kjekke og kan brukes til så mangt:) Tror mamma har en del slike på boden, kanskje jeg må lure meg bort å hente dem..

    Karnevalstid ja, ungene skal ha karneval i uke 8. Aner ikke hva de skal kle seg ut som, heldige er de som kan sy kostyme selv. Det tror jeg blir litt for innviklet for meg...

    Ha ei fin helg:)

    SvarSlett
  2. Hei så koselig blogg du har!
    Tror ikke at jeg har vært her før.
    Jeg har mange norges glass...elsker dem :O)
    Tror jeg skal lage meg en slik nålpute, så kan jeg ha tråsneller opppi.

    Ha en fin fredagskveld.

    SvarSlett
  3. Kjempe søte "nål-pute-glass"! Karneval er kjekt!Vi hadde en pippi her i fjor.. jeg kjøpte en grei drakt på lekebutikken..søker du pippi på nettet får du sikkert opp mange flotte bilder og tips! Masse lykke til:)

    SvarSlett
  4. Lykke til med pippi prosjekt! Ideen om å bruke norgesglass til nålepute og knappe glass er jo kjempe smart! Hittil har jeg bare puttet nålene mine i slit barnemat glass, og heller nålene jeg skal bruke i lokket... Kanskje ikke helt ideelt, men denne var ny og bør prøves :)

    Ha en fin morsdag i morgen!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så koselig at du likte bloggen min:-) Jeg søkte bare på Cars Møbler på google og fant nettadressen der. Fantastisk mye fint!
    Ha en flott helg!
    Klemmer, Sussen

    SvarSlett
  6. Puh... Fant den endelig:-)
    http://www.car-moebel.de/docs/shop.aspx?id=38013&domid=1087&sp=D&addlastid=&m1=38012&m2=38013
    Jeg har prøvd å legge til linken her, hvis ikke det går må du bare søke på det samme som meg evt bare Car møbel.
    Lykke til!
    Klem, S

    SvarSlett
  7. Hei, så smart med nålepute på toppen av N-glasset! Stilig.

    SvarSlett
  8. ta en dongerikjole og sy noen lapper på den, bruk to forskjellige strømper og flett håret på ståltråd!

    SvarSlett
  9. Nei så smart og søt nålpute glass du laget! Hvordan lager man det selv? Kan du skrive litt om det?

    PS: Kjempe fin Blogg!!

    SvarSlett
  10. Jeg elsker Norgesglass og her var det gode tips til hva man kan bruke dem til. Kommer alltid hjem med noen glass etter ett
    loppisbesøk:)
    Så gøy med karneval og pippi da, hihi. Ståltråd i flettene da vel:) God kveld.

    SvarSlett
  11. Så koselig bloggen din er! Jeg har brukt mine norgesglass som kakebokser. Nå fikk jeg lyst til å lage meg nålepute også. Hvordan har du festet nåleputen?

    SvarSlett